فرمانده انتظامی گناباد گفت: اجرای طرح پیش‌گامان امنیت انتظامی با موضوع پیشگیری از سرقت و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و حضور میدانی پلیس در محلات سطح شهرستان فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کرده است.
کد خبر: ۹۵۶۱۱۳۰
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
 حضور میدانی پلیس در محلات فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کرده است

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، سرهنگ علی رجبی اظهار کرد: در پی التهابات اقتصادی، اجتماعی، تراکم جمعیت، مهاجرت بی‌رویه، گسترش حاشیه‌نشینی، و عوامل متعدد دیگر که باعث افزایش وقوع جرائم در برخی از نقاط کشور شده، طرح پیشگیری از سرقت توسط فراجا به یگان‌های تابعه تدوین و ابلاغ شده است.

 وی با بیان اینکه تعیین جغرافیای دقیق جرائم نشان می‌دهد که در کانون‌های جرم، مجرمان سابقه‌دار مستمر مترصد ارتکاب جرم هستند، اجرای این گونه طرح‌های سراسری را ضروری دانست و افزود: با اجرای اقدامات مؤثر و همچنین اجرای طرح‌های پیشگیری با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، بسیج و گشت رضویون با نگاه محله محور می‌توان فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و از رفتارهای مجرمانه آنان جلوگیری به عمل آورد.

 رجبی با اشاره به اجرای این طرح در سطح شهرستان اذعان داشت: ۱۰۰ نیروی پلیس در قالب ۳۵ گشت خودرویی و موتوری در اجرای این طرح به‌منظور پیشگیری و مقابله با جرائم به‌ویژه سرقت و همچنین پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح شهرستان همکاری داشتند .

 وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نتیجه اجرای این طرح کاهش ۳۰ درصدی وقوع سرقت‌ها و ۲۷ درصدی افزایش کشف سرقت بوده است .

 فرمانده انتظامی گناباد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرائم بر تقویت و ارتقای نظم و امنیت در جامعه تأکید کرد و توضیح داد: از شهروندان خواستاریم در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی گناباد داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار